V kampani nejsou klíčové ujeté kilometry, ačkoliv i o tyto prvenství se cílevědomí cyklisté a běžci po celý měsíc perou, ale pravidelnost. Kampaň Do práce na kole, kterou za Brno organizujeme, se snaží pozitivně motivovat všechny zaměstnance a podpořit je k pozitivní změně návyků, aby se do práce dopravovali po svých. Hlavní podmínkou pro soutěžní tým bylo absolvovat minimálně dvě třetiny cest do práce na kole či pěšky. Ze 779 týmů, které se v Brně do soutěže přihlásily, zvládlo danou metu zdolat 304. Výzvy se letos účastnil rekordních 3 113 lidí, hned 394 z nich chodili nebo jezdili dokonce na 100 %.

I hlavní partner brněnské kampaně – firma ThermoFisher Scientific – vníma pozitivní potenciál této soutěže, protože podpora cyklo dopravy je nedílnou součástí jejich environmentální politiky a rezonuje s jejich misí – Dělat svět zdravějším, čistším a bezpečnějším. Vloni dokonce zainvestovali do rozšíření kryté kolárny a letos dokončují realizaci cyklo stanice, kde budou moci zaměstnanci provádět běžnou údržbu kol. 

Vrcholem květnové výzvy bylo 6. června Závěrečné vyhlášení vítězů v naší Otevřené zahradě. Hlavní cenou pro vylosovaného šťastlivce bylo skládací kolo Brompton M6L od hlavního produktového partnera Cyklospeciality Nejpilnější týmy byly pak odměněny o cenami od sportovišť Starez-Sport, knihami od nakladatelství Druhé město, výhrami od Lidí z baru a dalšími. Ocenění neminulo ani nejvýkonnější cyklisty a běžce, kteří získali nádherné ceny například od běžeckého obchodu Sanasport, skate obchodu Cult of the Road či obchodu Citybikes nebo startovné zdarma na akce Moravských vinařských stezek, pobyt zdarma v ubytovacích zařízeních Cyklisté vítáni a moravská vína od vinařství Hrdina a dcera.
Pro další zlepšování podmínek pro jízdu na kole jsme přivedli evropský standard Certifikovaný cyklozaměstnavatel. Firmám certifikace napoví, jak dále rozvíjet přátelské prostředí pro zaměstnance dojíždějící na kole a také jim umožní pochlubit se, jak o své pracovníky pečují.