Co nabízí firmy? Sušičky, cyklovýlety i nářadí

Firmy, co podporují své zaměstnance, nejčastěji sází na zajištění kvalitního a bezpečného parkování jízdních kol. 81 % firem nabízí zastřešené stání pro kola, 79 % firem nabízí stání pro kola bezprostředně u vchodu firmy nebo blíže než parkování pro automobily.

Rovněž 76 % firem poskytuje bezbariérový přístup k parkování kol. V zabezpečení jízdních kol firmy volí fyzicky chráněný prostor, jako je kolárna nebo klec (64 % firem), přístup přes zaměstnanecký čip (62 %), kamerový dohled (59 %) a instalaci bezpečnostních stojanů (53 %).

Výsledky průzkumu ukazují, že české firmy považují dojíždění zaměstnanců do práce na kole za důležitý přínos k firemní kultuře z ekologického i ekonomického hlediska a nabízí svým zaměstnancům adekvátní zázemí i motivacishrnuje organizátor průzkumu Michal Šindelář z Nadace Partnerství.

Po dojezdu do zaměstnání mají pracovníci v 89 % firmách k dispozici sprchy a v 72 % případech šatny. Vysušit své oblečení mohou lidé na 32 % pracovištích. Více než polovina firem podporuje cyklodopravu i finančně skrze investice do zařízení, úhradu startovného ve výzvě Do práce na kole nebo nákupem odměn.

Firmy motivují zaměstnance k dojíždění na kole skrze firemní cyklovýlet (48 % firem), vnitrofiremní rozšíření výzvy Do práce na kole a vyhlašování firemních výsledků (39 %) nebo poskytováním drobných odměn (28 %). Téměř každá pátá firma má k dispozici cyklonářadí pro zaměstnance a každá desátá nabízí i firemní kola.

Zářijová část kampaně Do práce na kole letos proběhne v rámci Evropského týdne mobility od 14. do 27. září a oproti velké květnové výzvě pro týmy bude určena jednotlivcům. Za symbolický poplatek sto korun, který lze proměnit ve voucher na e-shopu Do práce na kole. V Brně výzvu koordinuje Nadace Partnerství na celorepublikové úrovni spolek AutoMat.